වත්මන් අධ්යාපන රටාව ඔස්සේ ලංකාවාසී බොහෝ දෙනා තවමත් ඉගෙන ගන්නේ සුද්දා ලොකය දුටු ආකාරය අනුව සුද්දා විසින් ගොඩනගන ලද දැනුම් පද්ධතිය හැදෑරීමෙනි. එම අධ්යාපන ක්රමය යටතේ සුද්දා "සත්යය" යැයි සිතූ දේ හා "සත්යය" යැයි දුටු දේ අපද සත්යය යැයි සිතන්නටද දකින්නටද පෙළඹවයි. සුද්දාගේ දැනුම් පද්ධතියට පරිබාහිර හා හසු නොවූ දේ විද්යාත්මක හෝ සත්ය හෝ නොවේ. නැතහොත් මිථ්ය විශ්වාස ගණයට දමයි.
සිංහලයින්ට සාපේක්ෂව ඇතැම් ක්ෂේත්ර වලදී සුද්දා සිටින්නේ බොහෝ පිටුපසිනි. නමුත් සෑම දෙයකින්ම ඉදිරියෙන් සිටින්නේ සුද්දන් බව පුන පුනා පවසා "එක දමාගැනීමට" හා තම ආධිපත්යය හොදින් හෝ නරකින් ලොව පුරා ව්යාප්ත කිරීමට සුද්දාට ඇති අමන ගතිය නිසාත් වර්තමාන ලෝකයේ සුදු ආධිපත්යය වැඩි නිසාත් බොහෝ දෙනා විමසා බැලීමකින් තොරවම සුද්දාගේ මතයට එකග වෙති.
වෛද්ය විද්යාව සම්බන්ධයෙන් මෙම කරුණ විමසා බලමු. සුද්දාගේ වෛද්ය විද්යාවට (බටහිර වෛද්ය ක්රමය) අමතරව ලෝකයේ විවිධ රටවල නොයෙකුත් වෛද්ය ක්රම පවතී. ඉන්දියාව හා ලංකාව මූලික කරගනිමින් බිහි වූ ආයුර්වේද වෛද්යක්රමය හා සිංහල වෛද්යක්රමයත්, යුරෝපයේ බිහි වූ හෝමියෝපති, ඇලපති වැනි වෛද්යක්රමත්, චීනය හා පෙරදිග මූලික කරගනිමින් බිහි වූ කටුචිකිත්සාව, ෆේත් හීලින්, චීගොන්ග් ආදී වෛද්යක්රම මගිනුත්, අප්රිකාවේ හා අරබියේ බිහි වූ වෛද්යක්රම මගිනුත් මිනිසාට වැළදෙන රෝග අතුරු ආබාධ ඇතිවීමකින් තොරව සුව වේ. එමෙන්ම එවන් විවිධ රටවල් හා ජාතීන්ට ආවේණික වූ වෛද්යක්රම සුද්දාගේ වෛද්යක්රමයට සාපේක්ෂව සෑම අතකින්ම පාහේ ඉතා උසස් මට්ටමක පවතී. නමුත් ලොව පුරා සෑම තැනකම සුද්දාගේ වෛද්ය ක්රමය ව්යාප්ත වී හමාරය.
ඇසේ ලෙඩේට කකුලේ බෙහත් බැදීම සිංහල වෛද්යක්රමයේ ඉතා පුදුම සහගත ප්රතිකාර ක්රමයකි. එයින් ඇස් රෝග සුවවන බව සිංහල අපි හොදින් දනිමු. නමුත් සුද්දාට හා සුද්දාගේ අනුගාමිකයින්ට මෙය අදහාගත නොහැකි මෝඩ වෙදකමකි. එහෙයින් එය විහිළුවකි!
නාඩි බලා ලෙඩේ පැවසීමට සිංහල වෙදැදුරන්ට හැකියාවක් ඇත. නමුත් බටහිර වෛද්යවරුන්ට ලෙඩේ සොයාගැනීමට පරීක්ෂණ ගණනාවක් කල යුතුය, යන්ත්ර ගණනාවකගේ සහය අවශ්යය. එසේ තිබියදීත් ඇතැම් අවස්ථාවලදී රෝග විනිශ්චය වරදී.
සිංහලයින් මානසික රෝග සුව කලේ ශාන්තිකර්ම මගිනි. නමුත් සුද්දාට හා සුද්දාගේ ගැත්තන්ට සිංහල ශාන්තිකර්ම හුදෙක් යකුන් හා පෙරේතයන් උදෙසා කරන පූජාවක් හෝ ගෝත්රික ඇදහිල්ලකි. සුද්දා මානසික රෝග සුවකරන්නේ රෝගියාට දසවද දී, දම්වැල් වලින් බැද මොළේ කරවෙන, කෙස් හැලෙන, අතුරැ ආබාධ ගණනාවක් වැළදෙන කර්කෂ ඖෂධ රෝගියාට පෙවීමෙනි.
තවද සුද්දාට අනුව සෑම දෙයක්ම, සෑම නිර්මාණයක්ම ජ්යාමිතික හැඩයකට තිබිය යුතුය. ලෝකය ගෝලාකාර යැයි සුද්දා කියුවත් එය මත විශාල කදු හා විවිධ භූ විෂමතාවයන් පවතින බව ඔහුද දනී. විශ්වය, චක්රාවට, ක්ෂීරපථය, සෞරග්රහ මණ්ඩලය, ග්රහලෝක වල සිට අණු, පරමාණු, ඉලෙක්ට්රෝන හා ප්රෝටෝන දක්වා සියල්ලම සුද්දා දකින්නේ තමන්ට අවශ්ය ජ්යාමිතික හැඩයකට අනුවය. නැතිනම් දකින සෑම දෙයක්ම යම් ජ්යාමිතික හැඩයකට ඌනනය කිරීම සුද්දාගේ සිරිතය. මෙසේ අන්තයට ගිය විට සත්යය වෙනුවට ඔහුට හමුවන්නේ විකෘතියකි. උදාහරණයක් ලෙස පරමාණු හා ඉලෙක්ට්රෝන සම්බන්ධ සුද්දාගේ සොයාගැනීම් හා අවබෝධය ගත හැක.
අප ජීවත් වන්නේ සම්මුතික ලෝකයක් තුලය. එකම කරුණ සම්බන්ධයෙන් විවිධ සංස්කෘතීන්ට සාපේක්ෂව එකිනෙකට වෙනස් සම්මුතීන් පැවතීම ලෝදහමයි. තමන් ලෝකය දකින අයුරින්ම අනෙකුත් ජාතීන්ද ලෝකය දැකිය යුතු යැයි සිතීම සුද්දාගේ ගතියයි. නමුත් ඒ මෙලොව මත සුදු ආධිපත්යය පවතිනතාක් කල් පමණි.
සුද්දාගේ පෙටිටියෙන් එලියට විත් ලෝකය දැකීමට අනන්ය සංස්කෘතියක් ඇති සෑම ජාතියකටම අයිතියක් ඇත. එලෙස වෙනස් ආකාරයකට ලෝකය දුටුවද වෙනත් ජාතියකට තමන් දකින දේ බලෙන් පෙවීම යුක්තිසහගත නැත.
।::නිලක්ෂ ::।
Wednesday, August 15, 2007
සුද්දාගේ පෙට්ටියෙන් එලියට විත් ලොව දකිමු.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment